Regulamin sklepu internetowego MebleWypoczynkowe.pl
Sklep internetowy dostępny pod adresem https://meblewypoczynkowe.pl/ prowadzony jest przez spółkę Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k. z siedzibą w Opatowie, ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001038188; NIP: 6192057630; REGON: 524616221.
Dane kontaktowe Sprzedawcy:
- adres e-mail: sklep@meblewypoczynkowe.pl
- adres korespondencyjny: Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k., ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów,
- telefony kontaktowe: +48 502 915 021, +48 62 781 33 33.
I. Definicje
Pojęciom używanym w Regulaminie nadaje się następujące znaczenie:
1. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zawiera lub zawarła umowę ze Sprzedawcą.
2. Konsument - Klient, który jest osobą fizyczną i spełnia kryteria określone w definicji z art. 221 Kodeksu cywilnego, czyli jest osobą fizyczną dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
3. Przedsiębiorca – Konsument – Klient, który jest osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
4. Sprzedawca – Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k. z siedzibą w Opatowie, ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy - Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001038188; NIP: 6192057630; REGON: 524616221; adres e-mail: sklep@meblewypoczynkowe.pl, telefony: +48 502 915 021, +48 62 781 33 33.
5. Sklep – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem internetowym: https://meblewypoczynkowe.pl/, który umożliwia Klientowi złożenie Zamówienia i za pośrednictwem którego świadczone są usługi drogą elektroniczną.
6. Regulamin – niniejszy dokument określający m. in. zasady zawierania i realizacji Umów sprzedaży Towarów oraz świadczenia przez Sprzedawcę usług drogą elektroniczną na rzecz Klientów.
7. Towar – produkt prezentowany w Sklepie przeznaczony do nabycia przez Klientów lub taki, który Klient nabywa w ramach Umowy sprzedaży. Towarem są wyłącznie rzeczy ruchome.
8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towaru w rozumieniu Kodeksu cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem zgodnie z postanowieniami Regulaminu.
9. Usługa – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu.
10. Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 Nr 16, poz. 93 z późn. zm.).
11. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 r. poz. 827 z późn. zm.).
12. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane w celu zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru oraz sposób płatności i dostawy.
14. Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem dni uznanych ustawowo za wolne od pracy.
15. Formularz kontaktowy – oznacza Usługę, która umożliwia wysyłanie wiadomości do Sprzedawcy.
16. Formularz „Utwórz konto” – formularz umieszczony na stronie Sklepu, który umożliwia Rejestrację.
17. Formularz zamówienia – oznacza Usługę, która pozwala na złożenie Zamówienia; formularz dostępny na stronie Sklepu umożliwiający w szczególności wybór Towaru, określenie sposobu dostawy i płatności oraz wysłanie Zamówienia do Sprzedawcy.
18. Konto – oznacza Usługę, indywidualny dla każdego Klienta panel uruchomiony po Rejestracji, w którym gromadzone są dane przekazane przez Klienta i który umożliwia korzystanie z dodatkowych funkcjonalności.
19. Rejestracja – oznacza zawarcie umowy o świadczenie usługi „Konto” pomiędzy Klientem a Sprzedawcą oraz utworzenie Konta. Dostępne sposoby Rejestracji zostały wskazane w punkcie IV. ust. 9.
II. Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady korzystania przez Klienta ze Sklepu, świadczenia przez Sprzedawcę Usług oraz zawierania i wykonywania Umów sprzedaży.
2. Sklep internetowy, działający pod adresem: https://meblewypoczynkowe.pl/, prowadzony jest przez Sprzedawcę.
3. Regulamin określa w szczególności:
a) rodzaje i zakres Usług;
b) warunki świadczenia Usług oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług;
c) zasady składania drogą elektroniczną Zamówień oraz zawierania i realizacji Umów sprzedaży;
d) wymagania techniczne korzystania ze Sklepu i Usług;
e) tryb postępowania reklamacyjnego.
4. Korzystanie ze Sklepu i Usług wymaga spełnienia następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) komputer, laptop lub inne urządzenie mobilne z dostępem do Internetu;
b) dostęp do poczty elektronicznej;
c) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Microsoft Edge, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej lub Safari w wersji 5.0 i wyższej, obsługująca pliki cookies.
5. Klient może w dowolnej chwili uzyskać dostęp do Regulaminu za pośrednictwem linku zamieszczonego na stronach Sklepu oraz pobrać i zapisać jego treść, sporządzić wydruk lub utrwalić w inny sposób.
III. Zasady korzystania ze Sklepu
1.Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
2. W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych i ich przekazu w związku ze świadczonymi Usługami Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne adekwatne do występujących zagrożeń, w szczególności środki służące zabezpieczeniu przed nieuprawnioną modyfikacją lub dostępem do danych wprowadzanych lub przesyłanych w związku z korzystaniem ze Sklepu (w tym poprzez stosowanie protokołu SSL).
3. W zakresie korzystania ze Sklepu i Usług obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
4. Klient zobowiązany jest do:
a) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
b) korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z poszanowaniem praw autorskich Sprzedawcy i praw innych podmiotów oraz zgodnie z postanowieniami Regulaminu;
c) wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
IV. Usługi dostępne za pośrednictwem Sklepu
1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu świadczy następujące Usługi:
a) Formularz kontaktowy;
b) Formularz zamówienia;
c) Konto.
2. Usługi wskazane w ust. 1. powyżej są nieodpłatne i świadczone są 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
Formularz kontaktowy
3. Usługa „Formularz kontaktowy” umożliwia wysłanie wiadomości do Sprzedawcy za pomocą formularza dostępnego na stronie Sklepu w zakładce „Kontakt”.
4. Umowa o świadczenie usługi „Formularz kontaktowy” zawierana jest z chwilą rozpoczęcia wypełniania formularza i kończy się z chwilą przesłania wiadomości do Sprzedawcy przy użyciu przycisku: „Wyślij” albo zaprzestania dalszego wypełniania formularza.
5. W zakresie korzystania z Formularza kontaktowego wymagane jest wpisanie treści wiadomości oraz podanie adresu e-mail, na który ma zostać przesłana odpowiedź Sprzedawcy.
Formularz zamówienia
6. Usługa „Formularz zamówienia” umożliwia Klientowi wybór Towaru i określenie szczegółowych jego cech (np. koloru, rodzaju tkaniny), podanie swoich danych, wybór metody płatności oraz sposobu dostawy, a także wysłanie Zamówienia do Sprzedawcy.
7. Umowa o świadczenie usługi „Formularz zamówienia” jest zawierana z chwilą dodania pierwszego Towaru do koszyka i kończy się chwilą przesłania Zamówienia do Sprzedawcy albo zaprzestania dalszego wypełniania formularza i rezygnacji z wysłania Zamówienia.
8. W zakresie korzystania z Formularza zamówienia wymagane jest podanie przez Klienta następujących danych: imienia i nazwiska, e-mail oraz adresu (ulica, numer domu lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość). Opcjonalnie Klient może podać firmę, NIP oraz numer telefonu.
Konto
9. Konto dostępne jest po Rejestracji. Rejestracja jest możliwa poprzez wypełnienie Formularza „Utwórz Konto” oraz użycie przycisku: „Zapisz”. Wymagane jest podanie imienia i nazwiska, adresu e-mail oraz hasła, a także złożenie oświadczenia w sprawie Regulaminu. Rejestracja jest także możliwa podczas składania Zamówienia poprzez wpisanie imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz hasła w pkt. 1 „Dane Osobowe” Formularza zamówienia, a następnie złożenie oświadczenia w sprawie Regulaminu i użycie przycisku: „Kontynuuj”. Po Rejestracji Klient na podany adres e-mail otrzymuje potwierdzenie utworzenia Konta. Do korzystania z funkcji Konta konieczne jest uprzednie zalogowanie się na stronie Sklepu z użyciem adresu e-mail oraz hasła.
10. Usługa „Konto” polega na utworzeniu i udostępnieniu Klientowi w ramach Sklepu panelu umożliwiającego podanie i zmianę swoich danych, śledzenie stanu realizacji zamówień, dodanie wiadomości do złożonego Zamówienia oraz podgląd historii zamówień już zrealizowanych. Ponadto Konto umożliwia podgląd kuponów rabatowych i korekt płatności, uzyskanie danych osobowych Klienta, a także zarządzanie prywatnością.
11. Usługa „Konto” jest świadczona przez czas nieokreślony, począwszy od momentu Rejestracji zgodnie z ust. 9 powyżej. Klient może w dowolnym momencie i bez podawania przyczyny zgłosić Sprzedawcy żądanie zaprzestania świadczenia usługi „Konto”, przesyłając je na adres: sklep@meblewypoczynkowe.pl lub pisemnie na adres: Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k., ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów.
Reklamacje dotyczące Usług
12. Sprzedawca ponosi przewidzianą przez prawo odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową. Klient ma prawo złożyć reklamację dotyczącą Usług dostępnych za pośrednictwem Sklepu. Reklamacje można składać na przykład elektronicznie na adres e-mail: sklep@meblewypoczynkowe.pl albo listownie na adres: Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k., ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów.
13. Zalecane jest, aby reklamacja zawierała następujące informacje:
a) wskazanie Usługi, której dotyczy;
b) rodzaj i czas wystąpienia nieprawidłowości;
c) żądanie Klienta;
d) dane kontaktowe Klienta (adres e-mail albo adres korespondencyjny).
Powyższe zalecenia mają jedynie na celu usprawnienie procesu reklamacji.
14. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej otrzymania.
V. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
1. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
2. Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
3. Do złożenia Zamówienia nie jest wymagana Rejestracja.
4. Klient może złożyć Zamówienie za pośrednictwem Formularza zamówienia lub poczty elektronicznej, wysyłając na adres sklep@meblewypoczynkowe.pl wiadomość e-mail, która będzie zawierać Zamówienie oraz dane Klienta, w szczególności takie jak: imię i nazwisko, adres (ulica, numer domu lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość).
5. W trakcie korzystania z Formularza zamówienia należy kierować się informacjami i instrukcjami podawanymi w Formularzu zamówienia.
6. W celu złożenia Zamówienia z wykorzystaniem Formularza zamówienia Klient dokonuje wyboru Towaru, dodając go do koszyka (korzystając z przycisku: „Dodaj do koszyka” lub symbolu koszyka). Możliwe jest dodanie do koszyka większej liczby Towarów oraz różnych ich rodzajów.
7. Po dodaniu Towaru do koszyka oraz wyświetleniu jego zawartości (przycisk: „Przejdź do płatności” lub „Wyświetl koszyk”) Klient może wybrać formę dowodu zakupu (paragon albo faktura). Następnie po wybraniu przycisku: „Przejdź do płatności” Klient ma możliwość zalogowania się do Konta albo Rejestracji (nie jest ona konieczna do złożenia Zamówienia). Przejście do następnych części Formularza zamówienia wymaga skorzystania z przycisku: „Kontynuuj”. Klient podaje w Formularzu zamówienia imię, nazwisko, e-mail oraz adres (ulica, numer domu lub lokalu, kod pocztowy, miejscowość). Opcjonalnie Klient może podać swoją firmę, numer telefonu oraz NIP. W dalszej części Formularza zamówienia Klient dokonuje wyboru sposobu dostawy Towaru, a także może wpisać dodatkowe informacje dla Sprzedawcy oraz wybiera formę płatności.
8. Przed wysłaniem Zamówienia Klient ma możliwość zapoznania się z podsumowaniem, które zawiera istotne elementy Zamówienia i może on zweryfikować poprawność wprowadzonych danych. Do momentu naciśnięcia przycisku: „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty” Klient może samodzielnie modyfikować informacje wskazane w Formularzu zamówienia.
9. Jeśli Klient wypełnił wszystkie pola obowiązkowe Formularza zamówienia i zaakceptował Regulamin, może wysłać Zamówienie do Sprzedawcy poprzez naciśnięcie przycisku: „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”. W przypadku wyboru przez Klienta płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24 do przekierowania na stronę do płatności elektronicznych i dokonania zapłaty konieczne jest dodatkowo złożenie oświadczenia w sprawie akceptacji regulaminu Przelewy24 oraz użycie przycisku: „Zapłać przez Przelewy24” (lub równoważnego).
10. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży na warunkach określonych w Zamówieniu i Regulaminie.
11. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie przesyła Klientowi wiadomość: „Potwierdzenie zamówienia” na przekazany adres e-mail, która stanowi potwierdzenie otrzymania Zamówienia przez Sprzedawcę, jego przyjęcia do realizacji oraz zawarcia Umowy sprzedaży.
12. Umowę sprzedaży traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 11. powyżej.
13. Umowy są zawierane w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie Zamówienia i warunków Umowy sprzedaży następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej poprzez wysłanie wiadomości, o której mowa w ust. 11. i 12. powyżej oraz poprzez udostępnienie treści Regulaminu na stronach Sklepu. Dodatkowo treść Umowy sprzedaży zostaje utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sprzedawcy.
14. W przypadku składania Zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia stosowane są następujące metody i środki służące wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych:
- wyświetlanie podsumowania Zamówienia (wskazanego w punkcie V. ust. 8. Regulaminu), które umożliwia Klientowi weryfikację poprawności wprowadzonych danych oraz
- umożliwienie powrotu do wcześniejszych części Formularza zamówienia i samodzielnej edycji danych przed wysłaniem Zamówienia za pomocą przycisku: „Zamówienie z obowiązkiem zapłaty”.
15. Jeżeli Klient złożył Zamówienie przez pomyłkę lub zauważył błąd w Zamówieniu po jego wysłaniu, może przesłać informację o pomyłce lub błędzie na adres: sklep@meblewypoczynkowe.pl. Nie ogranicza to jednak ani nie wyłącza prawa do odstąpienia od Umowy sprzedaży przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę – Konsumenta zgodnie z punktem VIII.A.
VI. Dostawa Towarów
VI.A. Postanowienia ogólne.
1. Dostawa Towarów jest możliwa wyłącznie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Sprzedawca udostępnia następujące sposoby dostawy:
a) firma transportowa (dostawa przez przewoźnika, z którym współpracuje Sprzedawca);
b) przesyłka kurierska - w zależności od gabarytu Towaru albo Towarów, które mają być dostarczone Klientowi;
c) odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy.
3. Informacje dotyczące sposobów dostawy Towarów są dostępne pod adresem: https://meblewypoczynkowe.pl/content/1-dostawa-i-platnosc
4. Dostępne sposoby dostawy są wskazywane w Formularzu zamówienia w trakcie wyboru sposobu dostawy.
5. Koszty dostawy Towaru zamieszczone są na stronie Sklepu w zakładce: „Dostawa i Płatność”, a także każdorazowo są podawane w Formularzu zamówienia w trakcie wyboru sposobu dostawy oraz przed złożeniem Zamówienia w podsumowaniu, o którym mowa w punkcie V. ust. 8. Regulaminu.
VI.B. Firma transportowa oraz przesyłka kurierska.
1. Koszty dostawy Towaru ponosi Klient, chyba że w treści Umowy sprzedaży ustalono inaczej.
2. Dostawa Towaru odbywa się na adres dostawy wskazany przez Klienta w Zamówieniu.
3. Na czas dostawy Towaru do Klienta składa się czas przygotowania Towaru do wysyłki oraz czas dostarczenia Towaru Klientowi przez przewoźnika (przez przewoźnika rozumie się również kuriera).
4. Czas dostawy Towaru do Klienta wynosi do 40 Dni roboczych, chyba że w opisie danego Towaru lub w Formularzu zamówienia określono krótszy czas dostawy Towaru do Klienta.
5. W przypadku Zamówień składających się z kilku Towarów o różnym czasie dostawy Towaru do Klienta czas dostawy wszystkich Towarów do Klienta będzie równy najdłuższemu czasowi dostawy Towaru (nie może on jednak przekroczyć 40 Dni roboczych).
6. Czas dostawy Towaru do Klienta (w tym czas przygotowania Towaru do wysyłki) liczony jest od dnia:
a) uznania rachunku bankowego Sprzedawcy w przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) otrzymania przez Sprzedawcę informacji o poprawnym dokonaniu płatności w przypadku płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24.
7. Podawany czas dostarczenia Towaru Klientowi przez przewoźnika jest liczony od wydania przesyłki przewoźnikowi.
VI.C. Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy.
1. Sprzedawca umożliwia odbiór osobisty Towaru w swojej siedzibie pod adresem: Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k., ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów. Odbiór osobisty jest możliwy po potwierdzeniu przez Sprzedawcę, że Towar jest gotowy do odbioru oraz ustaleniu terminu odbioru.
2. Odbiór osobisty w siedzibie Sprzedawcy jest bezpłatny.
3. Czas przygotowania Towaru do odbioru osobistego wynosi do 40 Dni roboczych, chyba że w opisie Towaru lub w Formularzu zamówienia określono krótszy czas przygotowania Towaru.
4. Czas przygotowania Towaru do odbioru osobistego liczony jest od dnia:
a) uznania rachunku bankowego Sprzedawcy w przypadku płatności przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy,
b) otrzymania przez Sprzedawcę informacji o poprawnym dokonaniu płatności w przypadku płatności za pośrednictwem systemu Przelewy24.
VII. Ceny i metody płatności
1. Ceny Towarów na stronach Sklepu podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto). Ceny Towarów podane w opisach Towarów nie obejmują kosztów dostawy.
2. Ceny Towarów w Sklepie mogą ulegać okresowym zmianom, ale zmiana ceny nie może mieć wpływu na Zamówienia złożone przed jej wprowadzeniem. W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny Towarów obok informacji o obniżonej cenie Sprzedawca zamieszcza informację o najniższej cenie tego Towaru jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. W przypadku Towarów, które są w sprzedaży krócej niż 30 dni, Sprzedawca obok informacji o obniżonej cenie zamieszcza informację o najniższej cenie tego Towaru, która obowiązywała w okresie od dnia rozpoczęcia jego sprzedaży do dnia wprowadzenia obniżki.
3. Płatność może być dokonana:
a) za pośrednictwem płatności elektronicznych kartą lub przelewem dostępnych w systemie Przelewy24; wówczas po wysłaniu Zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia Klient przekierowany zostaje na stronę internetową przeznaczoną do płatności on-line za pośrednictwem systemu Przelewy24;
b) za pośrednictwem płatności ratalnych lub odroczonych dostępnych w systemie Przelewy24; wówczas po wysłaniu Zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia Klient za pośrednictwem systemu Przelewy24 przekierowany zostaje na stronę internetową przeznaczoną do złożenia wniosku o udzielenie kredytu konsumenckiego; ta metoda płatności jest dostępna wyłącznie dla Zamówień o określonej wartości minimalnej i maksymalnej;
c) przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4. System Przelewy24 jest prowadzony przez PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań; KRS: 0000479935.
5. Informacje dotyczące możliwych sposobów płatności są dostępne pod adresem: https://meblewypoczynkowe.pl/content/1-dostawa-i-platnosc
6. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem bankowym na rachunek Sprzedawcy lub płatności elektronicznych za pośrednictwem serwisu Przelewy24, płatność (w tym złożenie wniosku o udzielenie kredytu konsumenckiego) powinna być dokonana w terminie 7 dni od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży (chyba, że w Formularzu zamówienia wskazano dłuższy termin lub uzgodniono z Klientem inaczej).
7. Jeżeli Klient nie dokona zapłaty w terminie określonym w ust. 6. powyżej, Sprzedawca zgodnie z art. 491 §1 Kodeksu cywilnego wyznaczy Klientowi odpowiedni dodatkowy termin płatności (nie krótszy niż 4 Dni robocze) z zastrzeżeniem, że w razie jego bezskutecznego upływu Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od Umowy sprzedaży. Jeżeli natomiast Klient oświadczy, że nie dokona zapłaty, Sprzedawca może odstąpić od Umowy sprzedaży bez wyznaczania dodatkowego terminu, także przed nadejściem oznaczonego terminu zapłaty.
VIII. Prawo do odstąpienia od umowy
VIII.A. Umowa Sprzedaży.
1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów z wyjątkiem kosztów wskazanych w punkcie VIII.A. ust. 8. i 9.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład w formie:
a) wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną na adres: sklep@meblewypoczynkowe.pl;
b) pisemnego oświadczenia wysłanego na adres Sprzedawcy: Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k., ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów.
3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać oświadczenie dotyczące wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia Towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. W przypadku umowy, która obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
5. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta (dołączony do Regulaminu) lub ze wzoru zamieszczonego na stronie Sklepu. Skorzystanie ze wzoru formularza odstąpienia od umowy nie jest obowiązkowe.
6. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać Towar osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do jego odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument odstąpił od umowy. Towar należy zwrócić na adres: Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k., ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed upływem tego terminu.
7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
8. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru do Konsumenta. Jeżeli Konsument wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia Towaru oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów.
9. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Towaru Sprzedawcy w związku ze złożonym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności ich poniesienia.
10. Zwrot płatności, o których mowa w ust. 8. powyżej, następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy. Jednak, jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
11. Zwrot płatności przez Sprzedawcę dokonywany jest w taki sam sposób, w jaki dokonał płatności Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób jej zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
12. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, a w tym m.in. w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia:
a) jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
b) są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami.
13. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą. W przypadku złożenia przez Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
14. Postanowienia punktu VIII.A. stosuje się również odpowiednio do Przedsiębiorcy – Konsumenta.
VIII.B. Konto.
1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia do umowy o świadczenie usługi „Konto” bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów w terminie 14 dni kalendarzowych od zawarcia umowy (czyli od Rejestracji). W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, na przykład w formie:
a) wiadomości wysłanej pocztą elektroniczną na adres: sklep@meblewypoczynkowe.pl;
b) pisemnego oświadczenia wysłanego na adres Sprzedawcy: Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k., ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów.
3. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać oświadczenie dotyczące wykonania prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
4. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy dołączonego do Regulaminu lub dostępnego na stronie Sklepu. Skorzystanie ze wzoru formularza odstąpienia od umowy nie jest obowiązkowe.
5. Postanowienia punktu VIII.B. stosuje się również odpowiednio do Przedsiębiorcy – Konsumenta.
IX. Reklamacje dotyczące Towarów i odpowiedzialność Sprzedawcy
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczenia Towaru zgodnego z Umową sprzedaży.
2. Sprzedawca ponosi przewidzianą przez prawo odpowiedzialność za zgodność świadczenia z umową. W szczególności Sprzedawca ponosi wobec Konsumenta oraz Przedsiębiorcy - Konsumenta odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową sprzedaży na podstawie i na zasadach określonych w Rozdziale 5a Ustawy o prawach konsumenta (art. 43a i nast. Ustawy o prawach konsumenta).
3. Reklamację dotyczącą Towaru można złożyć na przykład drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej: sklep@meblewypoczynkowe.pl lub drogą pocztową na adres Sprzedawcy: Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k., ul. Szpot 1A, 63-645 Opatów.
4. Zalecane jest zawarcie w reklamacji poniższych informacji:
a) imienia i nazwiska,
b) numeru zamówienia (w miarę możliwości),
c) wskazania Towaru oraz rodzaju i opisu jego niezgodności z Umową sprzedaży,
d) wskazania uprawnienia, z którego Konsument chce skorzystać (naprawa, wymiana, obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy),
e) danych kontaktowych (adres korespondencyjny, adres e-mail lub numer telefonu).
Powyższe zalecenia mają jedynie na celu usprawnienie procesu reklamacji.
5. Reklamację można złożyć z wykorzystaniem wzoru formularza reklamacyjnego, który jest dostępny na stronie Sklepu. Nie jest to jednak obowiązkowe.
6. Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania.
7. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta Konsument albo Przedsiębiorca - Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar niezgodny z Umową sprzedaży podlegający naprawie lub wymianie, a Sprzedawca odbiera go od Konsumenta lub Przedsiębiorcy - Konsumenta na swój koszt. W razie odstąpienia od Umowy sprzedaży w związku z niezgodnością Towaru z Umową sprzedaży, Konsument lub Przedsiębiorca - Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na koszt Sprzedawcy.
8. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentem ani Przedsiębiorcą - Konsumentem odpowiedzialność za wady z tytułu rękojmi jest wyłączona.
9. W stosunku do Klientów niebędących Konsumentem ani Przedsiębiorcą - Konsumentem odpowiedzialność Sprzedawcy za szkody mogące powstać w związku z zawarciem lub wykonaniem Umowy sprzedaży jest ograniczona do wysokości ceny Towarów wraz z kosztami dostawy z tytułu Umowy sprzedaży.
X. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń
1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Korzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne.
2. Konsument może między innymi:
• złożyć do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu,
• zwrócić się z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu przez stały sąd polubowny przy wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej.
3. Konsument może także skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
4. Informacje dotyczące pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przez Konsumentów są dostępne na stronie internetowej pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/
XI. Postanowienia końcowe
1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest:
a) zmiany przepisów prawa mającej wpływ na treść Regulaminu lub wymagającej dostosowania do niej treści Regulaminu;
b) zmiany procedury w zakresie składania Zamówień, utworzenia Konta lub zawierania Umów sprzedaży;
c) konieczności dostosowania treści Regulaminu do orzeczeń, decyzji, wytycznych, zaleceń lub nakazów wydanych przez sąd lub inny uprawniony organ publiczny, które mają bezpośredni wpływ na treść Regulaminu oraz wymagają jego zmiany;
d) zmiany oprogramowania strony Sklepu powodującej zmianę w zakresie warunków technicznych;
e) dodania nowych bądź zmiany zakresu dostępnych Usług;
f) przekształcenia Sprzedawcy lub zmiany jego danych identyfikacyjnych, adresowych lub kontaktowych;
g) zmiany warunków, sposobu lub terminu dostawy Towarów;
h) zmiany warunków lub dostępnych metod płatności, lub terminów płatności.
3. Zmiana Regulaminu może być dokonywana w przypadkach, w jakich co najmniej jedna z okoliczności ze wskazanych w ust. 2. powyżej dotyczy treści Regulaminu. Sprzedawca poinformuje o wprowadzanych zmianach przynajmniej na 14 dni przed ich wejściem w życie.
4. Zmiana Regulaminu nie ma zastosowania do Zamówień złożonych i Umów sprzedaży zawartych przed wejściem w życie zmiany. W tym zakresie zastosowanie mają postanowienia regulaminu obowiązującego w dniu złożenia Zamówienia.
5. W zakresie umów o charakterze ciągłym (np. umowa o świadczenie usługi „Konto”) zmiana Regulaminu wiąże Klienta, jeśli został on powiadomiony o tej zmianie i zostały zachowane wymagania określone w art. 384 Kodeksu cywilnego oraz Klient nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni od poinformowania o zmianie Regulaminu. Klient jest także w każdym czasie uprawniony do rozwiązania umowy o świadczenie usługi „Konto” (na warunkach wskazanych w punkcie IV. ust. 11. Regulaminu).
6. Szczegółowe informacje w zakresie przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce Prywatności.
7. Informacje dotyczące instalacji oraz uzyskiwania dostępu do plików cookies na urządzeniu Klienta są dostępne w Polityce Cookies.
8. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie od dnia 11.06.2025 r.
9. Do Zamówień złożonych przed wejściem w życie Regulaminu oraz Umów sprzedaży zawartych przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu zastosowanie mają postanowienia regulaminu obowiązującego w dniu złożenia Zamówienia. W przypadku umów o świadczenie Usług o charakterze innym niż ciągły zawartych przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu zastosowanie mają postanowienia regulaminu obowiązującego w dniu zawarcia umowy.
Wzór formularza odstąpienia od umowy odpowiadający treści Załącznika nr 2 Ustawy o prawach konsumenta:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
– Adresat:
Fabryka Mebli TOM-POL Tomasz Wróbel sp.k.
ul. Szpot 1A
63-645 Opatów
adres e-mail: sklep@meblewypoczynkowe.pl
– Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*)
umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
– Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
– Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
– Adres konsumenta(-ów)
– Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– Data
(*) Niepotrzebne skreślić.
Regulamin sklepu (dla zamówień złożonych od 11.06.2025): LINK
Regulamin sklepu (dla zamówień złożonych od 01.06.2023 do 10.06.2025): LINK
Regulamin sklepu (dla zamówień złożonych od 06.02.2023 do 31.05.2023): LINK
Regulamin sklepu (dla zamówień złożonych od 14.01.2022 do 5.02.2023): LINK
Regulamin sklepu (dla zamówień złożonych do 13.01.2022): link